Over de OBO

Wij zijn OBS Overvecht. Of korter: wij zijn de OBO. Een openbare basisschool met 4 mooie, nieuwe locaties in Overvecht in Utrecht.
Waar we voor staan

Op de OBO geven we ‘onderwijs met aandacht en ambitie’. Dat betekent dat we ervan uitgaan dat kinderen heel veel kunnen en dat we zorgen dat ze het beste uit zichzelf kunnen halen. We gebruiken hiervoor onder andere het programma ‘Vreedzaam’ om te leren over sociaal gedrag en burgerschap. Een vreedzame sfeer op school en fijn met elkaar omgaan, is namelijk erg belangrijk om goed te kunnen leren.

Samen met ouders

De OBO scholen zijn echte familiescholen: Ouders zijn altijd van harte welkom. We doen regelmatig een ouder-kind activiteit en we laten ouders zien wat hun kinderen op school leren. En hoe ze hun kinderen daar het beste mee kunnen helpen.

Wij zijn ervan overtuigd dat als school en ouders goed samenwerken, kinderen zich nóg beter kunnen ontwikkelen. Dat geeft rust en een veilig gevoel.

Samen met partners

OBO werkt samen met andere scholen en organisaties in de Overvecht en daarbuiten. In Overvecht doen we dit onder andere binnen de Brede School Overvecht. Daarin zorgen we dat kinderen in de wijk tijdens én buiten schooltijd lekker kunnen sporten en met kunst en cultuur bezig kunnen zijn. Daar betrekken we trouwens ook vaak ouders bij. Weer een manier om thuis, school en buurt met elkaar te verbinden.

Kennismaken met school

Om meer te weten te komen over onze school worden er op elke locatie rondleidingen gegeven voor ouders.

Wil je met ons kennismaken tijdens een rondleiding? Stuur dan een e-mail naar directie.overvecht@spoutrecht.nl met je naam en welke locatie je graag beter wilt leren kennen (De Klopvaart, De Gagel, Spoorzicht of de Watertoren). We nemen daarna contact op voor een datum voor de kennismaking.

Interesseformulier OBO

Als u uw kind aanmeldt voor onze school bij de gemeente, vinden wij het fijn om ook alvast uw informatie te ontvangen. Hiervoor kunt u het formulier hieronder gebruiken. De locatiedirecteur neemt daarna contact met u op.

Let op: net als het aanmelden bij de gemeente, gebruikt u dit formulier in het kwartaal waarin uw kind 3 jaar wordt. Invullen van dit formulier betekent niet dat uw kind automatisch ingeschreven wordt.

Voor aanmelden voor de voorschool kunt u terecht op de website van Ludens.

"*" geeft vereiste velden aan

Gegevens kind

Geslacht*
DD dash MM dash JJJJ

Gegevens ouder

Aanmelden bij gemeente en school

Aanmelden voor de basisschool is centraal geregeld en kan vanaf het kwartaal waarin een kind 3 jaar wordt. In de gemeente Utrecht hebben bijna alle scholen goede afspraken gemaakt om te zorgen dat ouders voor elke school in Utrecht kunnen kiezen en dat alle kinderen (in een gelijke situatie) evenveel kans maken om naar de school te gaan waar ze graag heen willen.

Gemeente

• Ouders melden hun kind aan op onze school via naardebasisschool.utrecht.nl in kwartaal waarin het kind 3 wordt.
  • Gemeente stuurt een aanbod voor een plek op een school. We verwachten dat we voldoende plek hebben voor iedereen die onze school heeft gekozen.

School

• Ouders bevestigen op tijd aan de school dat ze de aangeboden plek willen gebruiken.
  • School vraagt eventueel om extra informatie en gegevens.
  • School laat binnen 6 weken weten of het kind is aangenomen.
  • Samen maken we afspraken over het wennen en de start op school. Welkom!

Naast het aanmelden bij de gemeente kunt u ook alvast gegevens aan ons doorgeven via het interesseformulier.

Aanmelden van kinderen ouder dan 4 jaar gaat op een iets andere manier. We starten dan met een kennismakingsgesprek en daarna wordt meestal het aanmeldingsformulier ingevuld.

Meer informatie over aanmelden en de zorgplicht van onze school staat in onze schoolgids.

Scholen op de kaart

Op de website Scholen op de Kaart vind je meer informatie over onze school en kun je ons vergelijken met andere scholen.

Schooltijden en vakanties
Ziek melden – kort verzuim
Verlof aanvragen
Ouder App
Schoolgids

Locaties

Onze school heeft 4 locaties., klik hieronder voor meer info.

Algemeen postadres en telefoonnummer directie:
OBS Overvecht
3506 GX Utrecht